Suft 
 
 
		
		
		
			
			
			
 
 
			
Posts: 1222 
	
		
	 | 
	
		
			
			 
			
				Как бы тени идут в HD уже готовые объясните как мне работать). До сего момента я накладывал тень слоем ниже в этот же кадр. Не уверен будут ли проблемы с отображением теней на карте приключений - слишком мало сделанно
			 
			
			
  
ERA HD Remaster 0.8.6: ENG-RU 
Сooperative no bugs:  Yandex / Google 
 
			
				
(This post was last modified: 13.10.2021 11:13 by Suft.)
 
			 
		 |  
	 
 | 
	| 13.10.2021 11:10 | 
	
		
	 | 
	
		
		Berserker 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 16788 
	
		
	 | 
	
		
 | 
	| 13.10.2021 11:28 | 
	
		
	 | 
	
		
		Suft 
 
 
		
		
		
			
			
			
 
 
			
Posts: 1222 
	
		
	 | 
	
		
			
			 
			
				Извиняюсь, можно продублировать то сообщение с объяснением? 
Хорошо форум бы умел давать ссылки на сообщения и переходить по ней к нему
			 
			
			
  
ERA HD Remaster 0.8.6: ENG-RU 
Сooperative no bugs:  Yandex / Google 
 
			
				
(This post was last modified: 13.10.2021 11:42 by Suft.)
 
			 
		 |  
	 
 | 
	| 13.10.2021 11:37 | 
	
		
	 | 
	
		
		Elmore 
 
 
		
		
		
			
			
			 
			
Posts: 663 
	
		
	 | 
	
		
			
			 
			
				 (13.10.2021 11:37)suftfree Wrote:  Хорошо форум бы умел давать ссылки на сообщения и переходить по ней к нему 
 
			 
			
			
  
 
			
		 |  
	 
 | 
	| 13.10.2021 11:55 | 
	
		
	 | 
	
		
		Archer30 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 1192 
	
		
	 | 
	
		
 | 
	| 13.10.2021 14:41 | 
	
		
	 | 
	
		
		Berserker 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 16788 
	
		
	 | 
	
		
 | 
	| 13.10.2021 16:38 | 
	
		
	 | 
	
		
		Suft 
 
 
		
		
		
			
			
			
 
 
			
Posts: 1222 
	
		
	 | 
	
		
			
			 
			
				Я думаю что тень отдельным файлом недаром шла в героях - в ближайшие пару дней как доделаю прочие анимации проверю предположение. 
Есть догадка что при наложении объекта на объект тень должна прорисовываться не тем же png а иметь особые настройки и идти как бы слоем отрисовки ниже и для этого тени и отдельно в оригинале - но это только догадка, я боюсь чтобы тень с одного объекта на другой залазила
			 
			
			
  
ERA HD Remaster 0.8.6: ENG-RU 
Сooperative no bugs:  Yandex / Google 
 
			
				
(This post was last modified: 14.10.2021 09:47 by Suft.)
 
			 
		 |  
	 
 | 
	| 14.10.2021 09:46 | 
	
		
	 | 
	
		
		Berserker 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 16788 
	
		
	 | 
	
		
 | 
	| 14.10.2021 16:56 | 
	
		
	 | 
	
		
		Archer30 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 1192 
	
		
	 | 
	
		
			
			 
			
				Hi, looking for help with the directory of png - def replacement 
This is the correct directory for pcx replacement
 Quote:Mods/YourMod/Data/Pcx/[any directories, possibly nested...]\[pcx file name without extension]_p[player ID].png 
This is the correct directory for def relacement
 Quote:Data/Defs/[defname.def]/[group_index]_[frame_index].png 
Unlike pcx, this is  incorrect for def replacement
 Quote:Data/Defs/[any directories, possibly nested...]/[defname.def]/[group_index]_[frame_index].png 
Is this true or did I mess up something? Is there a way to saperate png for def replacement into different themes?
			  
			
			
  
Latest ERA mods and scripts in development -  My GitHub
			
				
(This post was last modified: 16.10.2021 16:21 by Archer30.)
 
			 
		 |  
	 
 | 
	| 16.10.2021 16:20 | 
	
		
	 | 
	
		
		Berserker 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 16788 
	
		
	 | 
	
		
 | 
	| 16.10.2021 16:49 | 
	
		
	 | 
	
		
		Archer30 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 1192 
	
		
	 | 
	
		
			
			 
			
				Berserker, thanks! 
 
Well, I needed that arbitrary nested subdirectories since it made more sense in my case. 
 
I'm helping with fanofheroes' UI mod. This mod supports not only the UI from the origianl H3, but also the UI of 10ss, ACM and GEM. It's better to seperate these resources for different mods so the folder can be more organised.  
 
Using SN:R is not very ideal as the fact that in 10ss, ACM and GEM, none of the graphics is in png. That says in order to use SN:R, duplicates of pngs have to be created (since SN:R for png replacement works only when the source is png, right?). That doesn't really make sense. 
 
I believe something can be done to implement the subdirecty support for def replacement, for example, check for extenstion of the folder. But anyway, this is optional. I will just use the current directory and keep a list of files.
			 
			
			
  
Latest ERA mods and scripts in development -  My GitHub
			
				
(This post was last modified: 17.10.2021 14:26 by Archer30.)
 
			 
		 |  
	 
 | 
	| 17.10.2021 05:34 | 
	
		
	 | 
	
		
		Suft 
 
 
		
		
		
			
			
			
 
 
			
Posts: 1222 
	
		
	 | 
	
		
			
			 
			
				Завтра проверю выложу как дела с тенями 
А так моё мнение в идеале чтобы была програмка - png тень рисовала на основе модели примерно 50% прозрачного чёрного с усилением по краям - аналог дефтулсу
			 
			
			
  
ERA HD Remaster 0.8.6: ENG-RU 
Сooperative no bugs:  Yandex / Google 
 
			
				
(This post was last modified: 19.10.2021 13:18 by Suft.)
 
			 
		 |  
	 
 | 
	| 18.10.2021 17:36 | 
	
		
	 | 
	
		
		V_Maiko 
 
 
		
		
		
			
			
			
 
 
			
Posts: 610 
	
		
	 | 
	
		
			
			 
			
				I have tested, and the problem of semi-transparency in artifacts also occurs without HD mod, when will the support be improved? Now I don't think at all that the responsibility falls on HD mod.  
 
I understand that in H3 there is no semi-transparency in the interface or in artifacts, but I also know that you can intercept and create one, MOP has shown it.
			  
			
			
			
				
(This post was last modified: 18.10.2021 22:16 by V_Maiko.)
 
			 
		 |  
	 
 | 
	| 18.10.2021 22:15 | 
	
		
	 |