| Zur13   
   Posts: 223
 
 | 
			| 
 
				 (08.07.2020 04:44)Berserker Wrote:  Quote:базовые параметры приближены к таковым монстра 6-го уровня (Циклопов) с некоторыми уникальными игровыми механиками:А как ты справился с тем, что стандартно урон баллисты считается от атаки героя по спец. формуле? Полностью переопределяешь урон? 
Пришлось применять хак, пока курсор движется по полю битвы и перед самим выстрелом тип существ стека баллисты заменяется на свободный 126 тип монстра, после выстрела заменяется обратно. Так пришлось сделать чтобы и оценка урона работала верно и сам урон применялся верно.
  (08.07.2020 10:34)PerryR Wrote:  HiZur13, thanks for the mod.
  A few things I immediately noticed:
 
 -My Level 11 Orrin with Expert Artillery kills only 1 Pixi. Damage of Ballista is supposed to be 21-27 (base damage? in text) and on right-click, it says 160-170 damage. Edit: Wait now I realize mabye because I only have 1 Ballista
   -When hovering the mouse over Ballista I get the wrong Monster Icon (crossed Pikeman).
 -Is there a plan to include Commanders bonuses that provides additional Tents and Ballistas, or how is it handled?
 -I cannot finish my first turn, but maybe that's my modded setup which is responsible.
 
 
 Warmachines have a lot of potential and WM scripts I-III are due for a rework.
 
1.Yes you are right ballista stack can't kill more monsters than the number of ballistas in stack (1 ballista can't kill more than 1 monster per shot).
 
2. Yes, it is a bug with an alternative monster type icon but I don't know how to work around it.
 
3. There was a plan to give alternative bonuses instead but for some reason, Hierophant commander continued to give me additional tents so I disabled alternative bonuses for now. 
 
4. It is weird my test game was fine on 2.9.13, it could be a problem with some other mod. EDIT: I think I found the problem try the new version [Gameplay] Z Enhanced War Machine IV v0.9.2 BETA 1.exe 
Reworking those scripts would be a hell lot of work. I have started this project as a simple rework-cleanup of Enhanced War Machines III script but after a week of code cleanup I realized that it will be easier to rewrite it from scratch then to detect all v var dependencies around. You can check my initial work inside the mods Data/s/deprecated folder file z ewm 4.erm
  (08.07.2020 09:17)daemon_n Wrote:  Zur13, супер! Сделал канал на сервере, но времени выложить нет (я все время с телефона). Не нашел тебя в дискорде. Ждать тебя? 
Боюсь что пока нет.
  (08.07.2020 11:02)Bes Wrote:  Zur13, отличный мод  молодец! P.S. немного навёл порядка и красоты в первом посте
  надеюсь не будешь ругать 
Спасибо!
			 
				
(This post was last modified: 08.07.2020 14:28 by Zur13.)
 |  | 
	| 08.07.2020 12:59 |  |