Archer30 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 1192 
	
		
	 | 
	
		
			
			 
			
				igrik, thanks! I lost one parameter in my script and got confused    now it sorts out
 
I used i^colmagi_%(hero)_%v998_%v999_%v1000^ to store the visiting status of my script. It's better to be replaced with OB:C value I think. Fewer variable, more reliable
			  
			
			
  
Latest ERA mods and scripts in development -  My GitHub
			
				
(This post was last modified: 08.09.2021 16:48 by Archer30.)
 
			 
		 |  
	 
 | 
	| 08.09.2021 16:42 | 
	
		
	 | 
	
		
		igrik 
 
 
		
		
		
			
			
			
 
 
			
Posts: 2821 
	
		
	 | 
	
		
			
			 
			
				 (08.09.2021 15:17)Berserker Wrote:  igrik, did you try to set sound volume to 0 during replacement process instead? 
Берс, я и по русски неплохо понимаю   
Нет, не пытался даже (чёто не подумал об этом). Хотя у меня игра почти всегда в режиме без звука, так что я думаю установка громкости в 0 не сработает.
			  
			
			
  
game bug fixes extended.dll  ||  My Plugins  ||  My GitHub
			
		 |  
	 
 | 
	| 08.09.2021 17:04 | 
	
		
	 | 
	
		
		Berserker 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 16788 
	
		
	 | 
	
		
 | 
	| 08.09.2021 19:40 | 
	
		
	 | 
	
		
		Archer30 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 1192 
	
		
	 | 
	
		
 | 
	| 08.09.2021 20:06 | 
	
		
	 | 
	
		
		Archer30 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 1192 
	
		
	 | 
	
		
			
			 
			
				Yes, at first it was confusing, but now I get the idea.  
Just by randomly checked a few pyramids, before and after visiting 
 Table of pyramid data (incompleted)
OB:C value before, After, Spell given, Spell ID for  Green player
 Quote:-2047969, -2040354, Fly, 6 
-1802209, -1794594, Magic Mirror, 36 
-1548257, -1540642, Earth Elem., 67 
-1540065, -1532450, Water Elem., 68 
-1531873, -1524258, Air Elem., 69 
From these data it's easy to conclude the OB:C value for Pyramid, 
1. Difference between before and after visiting: 7615 
2. Difference between two spell IDs: 8192
 
Think I'm able to make a function for changing Pyramid spell and visitng status now   
If I want to push a pyramid or other wog object to be visited by AI, I only need to change the OB:C value to one of the unvisited value on AI's turn, and change it back to the orignal value on human's. That sounds a bit inefficient though...
			  
			
			
  
Latest ERA mods and scripts in development -  My GitHub
			
				
(This post was last modified: 08.09.2021 21:56 by Archer30.)
 
			 
		 |  
	 
 | 
	| 08.09.2021 21:22 | 
	
		
	 | 
	
		
		Berserker 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 16788 
	
		
	 | 
	
		
 | 
	| 08.09.2021 21:47 | 
	
		
	 | 
	
		
		XEPOMAHT 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 2481 
	
		
	 | 
	
		
			
			 
			
				 (08.09.2021 19:40)Berserker Wrote:  в чём баг-то? 
Озвучку объектов карты нельзя менять при удалении объектов с карты, когда сама озвучка ещё не инициализирована. Т.е. перед инструкцией карты должна включаться заглушка Игрика, а перед показом карты - выключаться.
  (08.09.2021 21:22)Archer30 Wrote:  From these data it's easy to conclude the OB:C value for Pyramid, 
1. Difference between before and after visiting: 7615 
2. Difference between two spell IDs: 8192 
 
Think I'm able to make a function for changing Pyramid spell and visitng status now   
 
If I want to push a pyramid or other wog object to be visited by AI, I only need to change the OB:C value to one of the unvisited value on AI's turn, and change it back to the orignal value on human's. That sounds a bit inefficient though... 
Лет 10 назад как всё было разобрано, докуметировано и даже используется в MoP и ERA+:
 Quote:ТИП 63. ПИРАМИДА 
БИТ 0: ЕСТЬ ЛИ СТРАЖИ — PM:V. 
БИТЫ 1-4 ИГНОРИРУЮТСЯ И ОБЫЧНО ЗАПОЛНЕНЫ. 
БИТЫ 5-12: КАКИМИ ИГРОКАМИ ПОСЕЩЕНО (ПОБИТНО, ФОРМАТ E) — PM:P. 
БИТЫ 13-20: НОМЕР ЗАКЛИНАНИЯ (0..255) — PM:S. 
БИТЫ 21-31 ИГНОРИРУЮТСЯ И ОБЫЧНО ЗАПОЛНЕНЫ. 
Не стоит изобретать велосипед.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
	| 08.09.2021 21:59 | 
	
		
	 | 
	
		
		Archer30 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 1192 
	
		
	 | 
	
		
			
			 
			
				interesting. Totally forgot about players. 
So my table was for green player. 
When I try with orange, the value before visiting is the same, while after is different
 
Orange 
 Quote:-2047969, -2047426, Fly, 6 
Edit:
Quote:Лет 10 назад как всё было разобрано... 
Nice!    I completely forgot about PM receiver. I will read more about those
			  
			
			
  
Latest ERA mods and scripts in development -  My GitHub
			
				
(This post was last modified: 08.09.2021 22:06 by Archer30.)
 
			 
		 |  
	 
 | 
	| 08.09.2021 21:59 | 
	
		
	 | 
	
		
		fatsawhorse 
 
 
		
		
		
			
			
			 
			
Posts: 1021 
	
		
	 | 
	
		
			
			 
			
				Здравствуйте Berserker 
 
Вы правы, это моя неточность! Я потом только понял, когда выключил компьютер и отправил уже письмо на форум.. 
 
Прошу прощения, это моя ошибка. Я не точно провёл проверку и из-за этого всё не работало! Я по разбирался дома и сумел правильно всё реализовать.. 
 
Спасибо Вам Berserker за поправку..
			 
			
			
			
				
(This post was last modified: 09.09.2021 19:24 by fatsawhorse.)
 
			 
		 |  
	 
 | 
	| 09.09.2021 19:00 | 
	
		
	 | 
	
		
		Berserker 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 16788 
	
		
	 | 
	
		
 | 
	| 09.09.2021 23:26 | 
	
		
	 | 
	
		
		Archer30 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 1192 
	
		
	 | 
	
		
 | 
	| 13.09.2021 22:55 | 
	
		
	 | 
	
		
		Berserker 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 16788 
	
		
	 | 
	
		
 | 
	| 13.09.2021 23:09 | 
	
		
	 | 
	
		
		Archer30 
 
 
		
		
		
			
			
 
 
			
 
 
			
Posts: 1192 
	
		
	 | 
	
		
 | 
	| 13.09.2021 23:52 | 
	
		
	 |