| igrik   
   Posts: 2821
 
 |  | 
	| 05.02.2024 14:58 |  | 
	
		| igrik   
   Posts: 2821
 
 | 
			| 
 
				Исправлен баг с умиранием командира после пропуска хода после загрузки сохранения. Плагин game bug fixes extended.dll  обновлен.
  (05.02.2024 14:34)major Wrote:  Кстати, если речь зашла о багах, то есть еще баг полупрокаченного командира. При старте новой игры параметры командира сбрасываются неполностью. 
Этот баг я не подтверждаю. Тут что-то в самой ERA+
			
 game bug fixes extended.dll  ||  My Plugins  ||  My GitHub
 |  | 
	| 05.02.2024 18:38 |  | 
	
		| XEPOMAHT   
   
   Posts: 2481
 
 | 
			| 
 
				 (05.02.2024 14:34)major Wrote:  Кстати, если речь зашла о багах, то есть еще баг полупрокаченного командира. При старте новой игры параметры командира сбрасываются неполностью. 
Установлена старая версия ERA+. Установите последнюю версию, где этот баг был исправлен (если не хотитесь обновляться, то в воговском коде выключайте функцию копирования структуры командира из бэкапа, которая портит расширенную структуру командира ЭРЫ+ после повторного запуска карты. Эта функция - очередной воговский кастыль, который поздно был выявлен и отключён).
 
PS: Фабрику можно было бы добавить 11-м городом, а Фордж переставить на 13-й, если бы был готовый програмный код для всех спецстроений и способностей монстров Фабрики. Т.к. Фордж - по прежнему бланковый город в ЭРЕ+.
			 |  | 
	| 05.02.2024 20:18 |  | 
	
		| Archer30   
   
   Posts: 1192
 
 | 
			| 
 
				igrik, thanks.
 
Here I'd like to report a problem of !!SN:R command gets buggy with HD mod's loading during the battle feature.
 
Loading from a battle could break the functionality of SN:R for spell animations, making it invalid.
 
Steps to reproduce: 
- Start a new game  
- Save game 
- Start a fight 
- Run any script to check if SN:R for spell animation is working. Here's mine:
 
If you press 4 or 5, the animation of Inferno or Fire Ball would be played on stack #0.
- Load the save game during the battle (HD mod feature)  or Replay the battle 
- Start a fight and find 4 and 5 plays only one animation. SN:R no longer works. 
- Start a new map, issue persists. Only restarting the game instance would resolve.
			 
 Latest ERA mods and scripts in development -  My GitHub
 
				
(This post was last modified: 06.02.2024 17:05 by Archer30.)
 |  | 
	| 05.02.2024 20:31 |  | 
	
		| Archer30   
   
   Posts: 1192
 
 | 
			| 
 
				Quote:Did you try to enter main menu and start new game AFTER a bug and check, whether the bug still persists or not? 
It persists. Only restarting the game instance could fix.
 
Well, any workaround for "Playing a custom animation on multiple stacks simultaneously"?
Edit: 
Using BattleReplay results in the same problem. The issue is exactly the same as using HD mod loading save game from battle.
			 
 Latest ERA mods and scripts in development -  My GitHub
 
				
(This post was last modified: 06.02.2024 15:56 by Archer30.)
 |  | 
	| 06.02.2024 04:45 |  | 
	
		| Berserker   
   
   Posts: 16785
 
 |  | 
	| 06.02.2024 17:24 |  | 
	
		| Archer30   
   
   Posts: 1192
 
 | 
			| 
 
				Quote:The remaining question is about safe trigger to play first battle animation? 
yeah that's one of them.  
In fact, I feel like any screen animation/screen update (SN:D) is not safe before OnBattleRound&v997=0. I experienced updating the screen OnBattleRound&v997=0 and the game crashed with a low chance. 
 
Note that replaying battle also ruins SN:R for spell animation, should that be fixed in battlereplay plugin?
			 
 Latest ERA mods and scripts in development -  My GitHub
 |  | 
	| 06.02.2024 17:31 |  | 
	
		| Archer30   
   
   Posts: 1192
 
 |  | 
	| 06.02.2024 22:44 |  | 
	
		| Berserker   
   
   Posts: 16785
 
 |  | 
	| 07.02.2024 03:08 |  | 
	
		| Archer30   
   
   Posts: 1192
 
 |  | 
	| 07.02.2024 03:26 |  | 
	
		| Berserker   
   
   Posts: 16785
 
 |  | 
	| 07.02.2024 03:53 |  |