| Berserker   
   
   Posts: 16786
 
 |  | 
	| 18.04.2024 12:23 |  | 
	
		| Archer30   
   
   Posts: 1192
 
 |  | 
	| 19.04.2024 01:25 |  | 
	
		| Berserker   
   
   Posts: 16786
 
 |  | 
	| 19.04.2024 08:25 |  | 
	
		| Archer30   
   
   Posts: 1192
 
 | 
			| 
 
				Berserker, everything's working perfect, thanks!
 
___________________
 
Hold on, there is one more thing.  
The game stores how many morale/luck descriptions have been "registered" and leaves those "unregistered" as "temporary" like in the pic. It compares the morale/luck values in creature stack info and the morale/luck description value. If there is a difference, the temporary value would be shown.  
  
Now I can register a few more with the tricks here. How do I register so that the temporary description can be hidden?
 
_____
 
Fixed. That's EBP+10h around my hook
			 
 Latest ERA mods and scripts in development -  My GitHub
 
				
(This post was last modified: 19.04.2024 20:05 by Archer30.)
 |  | 
	| 19.04.2024 11:22 |  | 
	
		| fatsawhorse   
 Posts: 1021
 
 | 
			| 
 
				Здравствуйте.. Может кто-нибудь знает как заставить командира при получении своего хода не колдовать автоматически, а идти в бой только при помощи скрипта, чтобы каждый раз не щёлкать мышью на выборе между колдовством и борьбы на основной панели боя (а то вместо боя командир отсиживается на своей клетки, колдуя и не идёт в бой)?
			 
				
(This post was last modified: 24.04.2024 01:18 by fatsawhorse.)
 |  | 
	| 24.04.2024 01:17 |  | 
	
		| vitor   
 Posts: 3
 
 | 
			| 
 
				Доброго дня, подскажите каким образом можно воскресить существо павшее в бою с помощью ERM (не архангелами и не заклинанием), и установить требуемое количество юнитов?
			 
				
(This post was last modified: 24.04.2024 14:14 by vitor.)
 |  | 
	| 24.04.2024 13:58 |  | 
	
		| SergOz   
   Posts: 1359
 
 | 
			| 
 
				vitor, возможный вариант:нужно сначала убрать труп с поля боя, а потом вызвать на тот же гекс через команду !!BU:S новый отряд монстров.
 
 Карта-мод "Война на Холсте"
 |  | 
	| 25.04.2024 02:58 |  | 
	
		| vitor   
 Posts: 3
 
 | 
			| 
 
				SergOz, Berserker, спасибо вам большое за советы и подсказки, буду пробовать реализовать задуманное.
			 |  | 
	| 25.04.2024 05:36 |  | 
	
		| SergOz   
   Posts: 1359
 
 |  | 
	| 25.04.2024 05:54 |  | 
	
		| major   
 Posts: 147
 
 |  | 
	| 25.04.2024 09:22 |  | 
	
		| vitor   
 Posts: 3
 
 | 
			| 
 
				Всем спасибо за подробные примеры и советы!
			 |  | 
	| 27.04.2024 10:49 |  | 
	
		| Archer30   
   
   Posts: 1192
 
 | 
			| 
 
				Here's my script for holding Ctrl+LMB to cancel AoE shooting for Magogs/Liches. 
Any suggestions? 
Any void in the definition?
 
I believe there is pretty much to improve.  
Here I have to check whether it's going to shoot (after Ctrl + LMB) in an external way, and I even had to make sure it shoots with CM:R1. It should not be like this. 
My ideal implementation is to store a global var for Ctrl+LMB, and then reset this var either when a shoot successfully takes place or fails.  
Unfortunately, I failed to find a suitable timing to restore this global var when Ctrl + LMB doesn't lead to shooting. Thus I have to go with the way here.
			
 Latest ERA mods and scripts in development -  My GitHub
 
				
(This post was last modified: 30.04.2024 01:31 by Archer30.)
 |  | 
	| 29.04.2024 15:37 |  | 
	
		| fatsawhorse   
 Posts: 1021
 
 | 
			| 
 
				Неужели нет возможности скриптом заставить командира сражаться, а не колдовать? Не сильно хочется мне обнулять его колдовскую силу через !?BG0, а потом через !?BG1 возвращать снова. Это геморно! Может всё-таки скриптом есть какой-нибудь другой способ?
			 |  | 
	| 13.05.2024 10:37 |  |